tirsdag 19. februar 2013

Intervju med Marie Økland (18)

Som forberedelse til årets framtidskonferanse har MK elevene tatt noen runder for å sjekke elevenes forventninger og hva de selv skal gjøre under konferansen. 
                                                                                 
                                                                                                                 Marie Økland 18 år. 
                                                                                                
Marie Økland 18 år, elev ved Medier og Kommunikasjon på Nordahl Grieg VGS, forteller om sine forventninger og oppgaver for årets fremtidskonferanse. Hun er en del av videodokumentasjonsgruppen. I tillegg til den, vil det også være foto og massemedie-dokumentasjon.


Marie, hvilke forventninger har du til fremtidskonferansen som starter nå på onsdag?
- Tja.. eg har litt av hvert av forventninger. Neei, eg vetsje eg, det blir hektisk og lærrerikt. Eg har faktisk ingen anelse på ka som kommar til å skje. Eg har aldri vært med på det før, så eg vet faktisk isje helt ka det e engang. Ka e det for noe? Neida, nå skal du få et seriøst svar, eg lovar. Eg forventar å lære noe, men eg e jo rimelig opptatt gjennom hele konferansen. Eg skal være med å dokumentere konferansen med filmgruppen, så vi får forhåpentligvis møte mange interessante folk som har foredrag, for vi skal jo intervjue de.

Hva tenker du blir mest utfordrende med å være på filmgruppen?
- Eehm, det mest utfordrende med å være på filmgruppen e vel kanskje å samarbeide med de andre gruppene og å få det samkjørt, for vi har jo helt forskjellige oppgaver som skal flettes sammen på slutten. Så det blir vel en liten utfordring.

Har du vært med på denne typen oppdrag tidligere?
- Det har eg faktisk! Når vi har hatt besøk av ungdomsskolar, så har vi jo satt opp filmkameraer og lys og sånn, der vi har intervjuet folk og hatt det på skjerm og sånn. Så det e vel litt det samme. No skal vi sette opp et slags studio der vi intervjuer folk, på samme måte som med ungdomsskole folkene. Etter at det er ferdig skal det vises på skjermer rundt omkring.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar